Moda her zaman kendini ifade etme ve sosyal yorumlar için güçlü bir araç olabilir, zorlu sosyal normlar. Manipur'daki Thangkanphai köyünden bir tasarımcı olan Manginlen Kilong ile tanışın, modanın sadece bir tutku değil, topluluğunun tarihini ve kavgalarını anlatmanın bir yolu. Bize, markası Nina von Mangsee ile karşı karşıya olduğu yolculuğu, ilhamı ve zorlukları hakkında konuşuyor.
Tasarımı geleneksel Pon Dum ve Khiba çalışmasını gösterir
Bir Moda Saygı
Kıyafet, etnik ayaklanmada hayatını kaybeden insanların isimlerini içeriyor.
Manginlen, bir saygı için topluluğu olan bir kıyafet yarattı. Etnik ayaklanmada hayatını kaybeden insanların isimlerini gösterdi. Siyah bir giysinin mavi çizgileri geleneksel bir yas değişikliğidir (Pon Dum). Yanmış yamalar tasarıma özenle entegre edilir ve yıkımı ve yıkımı temsil ederken, kırmızı iplikler ve inciler (khiba) tüm vücuttaki giysi üzerinde akar ve beni 96 saat süren kayıp ömrü somutlaştırır. Bu tasarım yaratıcılığı derin sembolizmle birleştirir.
Pon Dum ve Khiba çalışması ile oluşturulan bir kıyafet
Markası ayırt edici tasarımlar ve altta yatan güçlü mesajlar üretti. Fakat onu ayıran şey, modası sosyal sorunların farkındalığını artırmak için bir platform olarak kullanma taahhüdüdür. “Kapalı ve dikenli bir topluluktan geldiğimde, halk eleştirildi ve geleneksel eşarpların ve geleneksel kalıplarımızın değerlerini bozacağımı iddia etti. Ancak fikrim her zaman güzel geleneksel tasarımlarımızla kimliğimi tanıtmaktı, ancak modern moda kıyafetleri” dedi.
Erken İlham ve Tasarımlar
Markasına, çatışmanın ortasında kurban edilen yeğeni Nina'ya saygı göstermek ve halkının sanatını teşvik etmek için başladı. Tüm tasarımları da kendisine sunulan kaynaklardan el yapımıdır. “İlerledikçe, tasarımlarımda hafızasını canlı tutmak ve kültürümüz için sahip olduğu sevgiyi sunmak istiyorum. Ayrıca yaklaşan tasarımcıları, tasarımları için sınırsız yaratıcılıklarını da kullanmamaya teşvik etmek istiyorum.
Manipur, Kangpokpi bölgesindeki uzak bir köyde (Thangkanphai) moda endüstrisine yaptığı gezi bir meydan okumaydı. Bununla birlikte, moda ve tasarıma olan sevgisi, her şeyi kendisi öğrendiğinde zaten genç yaşta gösterildi.
Bir Şey İçin Moda
Manginlen Kilong
Finansal kısıtlamalar ve sınırlı seçeneklerle yüzleşmesine rağmen, yaratıcılığını özel günler veya işlevler için kıyafetler tasarlamak için kullandı ve eğilimlere ayak uydurmasına neden oldu. “Markamı Temmuz 2024'te ilk başkent olmadan kurdum. Bazı komşularım sosyal medya için bir Haber yapmak istediğim için birkaç parça eşarp bağışladı.”
Uygun eğitim olmadan ve malzemelerin kullanılabilirliği olmadan daha az, gereksinimlere ayak uydurmak ve ürünü müşteriler için mükemmel hale getirmek zordu. “Yeteneğimi topluluğumu dünyaya tanıtmak ve modanı vahşete doğru ses olarak kullanmak için bir tasarımcı olarak kullanmak istedim.
Manginlen'in nihai hedefi markasını genişletmek ve aynı zamanda topluluğunun mirasını daha da teşvik etmektir. “Her üç ayda bir tasarım yaratmak istiyorum ve bunu yaptım. Sosyal medya ile coğrafi kısıtlamaların üstesinden gelebiliyorum” diyor.
Tasarımı geleneksel Pon Dum ve Khiba çalışmasını gösterir
Bir Moda Saygı

Kıyafet, etnik ayaklanmada hayatını kaybeden insanların isimlerini içeriyor.
Manginlen, bir saygı için topluluğu olan bir kıyafet yarattı. Etnik ayaklanmada hayatını kaybeden insanların isimlerini gösterdi. Siyah bir giysinin mavi çizgileri geleneksel bir yas değişikliğidir (Pon Dum). Yanmış yamalar tasarıma özenle entegre edilir ve yıkımı ve yıkımı temsil ederken, kırmızı iplikler ve inciler (khiba) tüm vücuttaki giysi üzerinde akar ve beni 96 saat süren kayıp ömrü somutlaştırır. Bu tasarım yaratıcılığı derin sembolizmle birleştirir.

Pon Dum ve Khiba çalışması ile oluşturulan bir kıyafet
Markası ayırt edici tasarımlar ve altta yatan güçlü mesajlar üretti. Fakat onu ayıran şey, modası sosyal sorunların farkındalığını artırmak için bir platform olarak kullanma taahhüdüdür. “Kapalı ve dikenli bir topluluktan geldiğimde, halk eleştirildi ve geleneksel eşarpların ve geleneksel kalıplarımızın değerlerini bozacağımı iddia etti. Ancak fikrim her zaman güzel geleneksel tasarımlarımızla kimliğimi tanıtmaktı, ancak modern moda kıyafetleri” dedi.
Erken İlham ve Tasarımlar
Markasına, çatışmanın ortasında kurban edilen yeğeni Nina'ya saygı göstermek ve halkının sanatını teşvik etmek için başladı. Tüm tasarımları da kendisine sunulan kaynaklardan el yapımıdır. “İlerledikçe, tasarımlarımda hafızasını canlı tutmak ve kültürümüz için sahip olduğu sevgiyi sunmak istiyorum. Ayrıca yaklaşan tasarımcıları, tasarımları için sınırsız yaratıcılıklarını da kullanmamaya teşvik etmek istiyorum.
Manipur, Kangpokpi bölgesindeki uzak bir köyde (Thangkanphai) moda endüstrisine yaptığı gezi bir meydan okumaydı. Bununla birlikte, moda ve tasarıma olan sevgisi, her şeyi kendisi öğrendiğinde zaten genç yaşta gösterildi.
Bir Şey İçin Moda

Manginlen Kilong
Finansal kısıtlamalar ve sınırlı seçeneklerle yüzleşmesine rağmen, yaratıcılığını özel günler veya işlevler için kıyafetler tasarlamak için kullandı ve eğilimlere ayak uydurmasına neden oldu. “Markamı Temmuz 2024'te ilk başkent olmadan kurdum. Bazı komşularım sosyal medya için bir Haber yapmak istediğim için birkaç parça eşarp bağışladı.”
Uygun eğitim olmadan ve malzemelerin kullanılabilirliği olmadan daha az, gereksinimlere ayak uydurmak ve ürünü müşteriler için mükemmel hale getirmek zordu. “Yeteneğimi topluluğumu dünyaya tanıtmak ve modanı vahşete doğru ses olarak kullanmak için bir tasarımcı olarak kullanmak istedim.
Manginlen'in nihai hedefi markasını genişletmek ve aynı zamanda topluluğunun mirasını daha da teşvik etmektir. “Her üç ayda bir tasarım yaratmak istiyorum ve bunu yaptım. Sosyal medya ile coğrafi kısıtlamaların üstesinden gelebiliyorum” diyor.